بهترین مناطق دبی برای زندگی

همه چیز درباره بهترین مناطق دبی برای زندگی

فهرست مطالب

افرادی که قصد خرید ملک در شهر دبی را دارند، به دنبال بهترین مناطق دبی برای زندگی هستند. مناطقی که دسترسی خوبی به بخش‌های مختلف شهر داشته باشند و از نظر اقتصادی هم جزو مناطق رو به رشد در دبی محسوب شوند. تعداد مناطقی که چنین ویژگی‌هایی را دارند در دبی بسیار زیاد است؛ بااین‌حال ما در ادامه این مطلب تعدادی از بهترین و محبوب‌ترین مناطق شهر دبی را برای زندگی به شما معرفی می‌کنیم و به بررسی ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم. اگر قصد خرید ملک در دبی یا اجاره ملک در دبی را دارید؛ مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

مرکز شهر دبی (Downtown Dubai)

مرکز شهر دبی یک انتخاب بسیار ایده‌آل ‌برای مهاجرانی است که به دنبال اجاره یا خرید خانه در دبی هستند. این منطقه دسترسی بسیار خوبی به بخش‌های مختلف شهر دبی دارد. همچنین بسیاری از مراکز تجاری و رفاهی دبی هم در مرکز شهر قرار گرفته‌اند. بنابراین در هزینه‌های رفت‌وآمدتان صرفه‌جویی خواهد شد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بسیاری از تجار و کارآفرینان هم مرکز شهر را جزو بهترین مناطق دبی برای زندگی می‌دانند و در این منطقه سکونت دارند. البته باید در نظر داشته باشید که هزینه اجاره خانه و آپارتمان در این قسمت از شهر دبی به‌هیچ‌وجه ارزان نیست. بنابراین انتخاب مناسبی برای افرادی با بودجه کم محسوب نمی‌شود.

مرکز شهر دبی

مارینا دبی (Dubai Marina)

بدون شک یکی دیگر از بهترین مناطق دبی برای زندگی افراد ثروتمند، منطقه مارینا دبی است. در این منطقه مرکز خریدها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی بسیار زیادی وجود دارد. بنابراین اگر عاشق تفریح و سرگرمی یا زندگی شبانه در دبی هستید؛ این منطقه بهترین مکان برای سکونت شما خواهد بود. فرقی نمی‌کند که به‌عنوان یک فرد مجرد قصد زندگی در دبی را داشته باشید یا بخواهید به‌عنوان یک زوج جوان در دبی خانه اجاره کنید، زیرا خانه‌های منطقه مارینا دقیقا همان چیزی هستند که انتظارش را دارید؛ خانه‌هایی مدرن و لوکس که زندگی در دبی را برای شما لذت‌بخش‌تر خواهند کرد. در ضمن چندین مهدکودک و مدرسه بین‌المللی هم در منطقه مارینا وجود دارد. بنابراین نباید نگرانی خاصی هم برای آموزش کودکان خود داشته باشید.

منطقه ساحلی جمیرا (Jumeirah Beach Residence)

بسیاری از شما منطقه ساحلی جمیرا را به خاطر سواحل زیبا و اقامتگاه‌های مجللش می‌شناسید. بااین‌حال اگر جزو افرادی هستید که برای تفریح و استراحت به دبی می‌روید و به دنبال اجاره یا خرید خانه‌ای در نزدیکی مناطق ساحلی می‌گردید؛ ما به شما منطقه ساحلی جمیرا را پیشنهاد می‌دهیم. شما در این منطقه می‌توانید رستوران‌ها و کافه‌ها و مراکز هنری مختلفی را مشاهده کنید که از شهرت بسیار زیادی برخوردار هستند. تفریح‌های آبی، سواحل عمومی و استراحتگاه‌های مختلف هم از دیگر ویژگی‌های منطقه ساحلی جمیرا محسوب می‌شوند. همچنین از چشم‌انداز بسیار زیبای خانه‌ها و پنت هوس‌های این منطقه هم نمی‌توان غافل شد. همان‌طور که می‌بینید این منطقه برای زندگی افرادی مناسب است که به دنبال مکانی زیبا و رویایی برای اقامت در شهر دبی هستند.

خلیج تجاری دبی (Business Bay)

خلیج تجاری یکی از بهترین مناطق دبی برای زندگی خانوادگی در این شهر است. در این منطقه که در قلب شهر دبی قرار گرفته، خانه‌ها و آپارتمان‌های لوکسی وجود دارند که می‌توانند نظر سخت‌پسندترین افراد را هم به خود جلب کنند. از طرف دیگر خلیج تجاری در نزدیکی بسیاری از دیدنی‌های نمادین دبی مانند برج خلیفه قرار دارد. بنابراین شما می‌توانید به بسیاری از مراکز تفریحی و سرگرمی دبی هم به‌راحتی دسترسی داشته باشید. در ضمن اگر جزو طرفداران خانه‌های ویلایی هستید، باز هم خانه‌های این منطقه برای شما انتخاب خوبی محسوب می‌شوند. تعداد زیادی خانه ویلایی با چشم‌اندازها و امکانات رفاهی بسیار خوب در خلیج تجاری وجود دارند که برای زندگی و سرمایه‌گذاری گزینه‌های مناسبی به‌حساب می‌آیند. موقعیت مکانی خلیج تجاری هم بسیار خوب است. نزدیکی این منطقه به خیابان شیخ زاید و جاده الخیل باعث شده که ساکنان این منطقه بتوانند به‌راحتی از این خلیج به سایر نقاط شهر دبی دسترسی داشته باشند.

عربین رنچز (Arabian Ranches)

اگر هیچ کدام از مناطقی که در بخش‌های قبلی به آن‌ها اشاره کردیم نظرتان را جلب نکرده است؛ شاید بد نباشد که به خانه‌های عربین رنچز هم نگاهی بیندازید. این منطقه به خاطر خانه‌های ویلایی بسیار بزرگ و سرسبز به‌عنوان یکی از بهترین مناطق دبی برای زندگی شناخته می‌شود؛ خانه‌هایی مجلل که زندگی آرام و به دور از هیاهویی را به شما هدیه می‌دهند.

موقعیت مکانی عربین رنچز از نظر آرامش و دسترسی به مکان‌های آموزشی بسیار خوب است. بااین‌حال فاصله بسیار زیادی با مرکز خریدها و مناطق توریستی شهر دبی دارد. این منطقه از دبی برای زندگی خانوادگی بسیار مناسب است. البته باید در نظر داشته باشید که عربین رنچز در انحصار افراد ثروتمند قرار دارد. به همین دلیل هزینه اجاره یا خرید ملک در این منطقه بیشتر از سایر بخش‌های دبی است.

امارات هیلز (Emirates Hills)

افراد زیادی امارات هیلز را با بورلی هیلز آمریکا مقایسه می‌کنند. البته این مقایسه چندان هم اشتباه نیست. زیرا بسیاری از مهاجران ثروتمندی که به دنبال خرید ملک برای اقامت در دبی هستند، به سراغ این منطقه مرفه نشین می‌روند. در امارات هیلز امکانات رفاهی جذابی مانند پارک‌های سرسبز، زمین‌های گلف و مدارس درجه یک وجود دارند. خانه‌های این منطقه به شکل ویلایی و آپارتمانی ساخته شده‌اند. بنابراین شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید یک ملک لوکس و زیبا را در امارات هیلز پیدا کنید. موقعیت مکانی امارات هیلز هم بسیار خوب است و فاصله زیادی تا مناطق تجاری دبی ندارد. همچنین ساکنان این منطقه به دلیل دسترسی به جاده الخیل می‌توانند به‌راحتی به بخش‌های مختلف شهر رفت‌وآمد داشته باشند.

امارات هیلز

بهترین مناطق دبی برای زندگی در یک نگاه

دبی یکی از شهرهای مدرن و پیشرفته دنیا است به همین دلیل افراد زیادی تمایل دارند که برای زندگی به این شهر مهاجرت کنند. شهری که همه امکانات رفاهی برای اقامت شهروندانش را تامین کرده است. اگر شما هم قصد خرید یا اجاره ملک در بهترین مناطق دبی برای زندگی خانوادگی را دارید، می‌توانید از میان مناطقی مانند خلیج تجاری، جمیرا، مرکز شهر دبی و مارینا یکی را انتخاب کنید. به افرادی هم که به خانه‌های لوکس ویلایی علاقه دارند، خرید یا اجاره خانه در امارات هیلز و عربین رنچز را پیشنهاد می‌کنیم.

منابع:

https://www.pacificprime.com/blog/best-places-to-live-in-dubai.html

https://blog.psinv.net/best-places-to-live-in-dubai-for-expats/

فهرست مطالب
بیشتر بخوانید / Read More
مایل به برقراری ارتباط با کدام یک از پیام رسان‌ها هستید؟