هزینه‌های تحصیل در دبی

هزینه‌های تحصیل در دبی

فهرست مطالب

مهاجرت تحصیلی به دبی، یکی از ساده‌ترین روش‌های اخذ اقامت موقت این کشور است که یک استراتژی مقرون‌به‌صرفه و درعین‌حال مفید برای مهاجران محسوب می‌شود. دبی (Dubai)  شهری در امارات متحده عربی است که یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا و دومین شهر بزرگ این کشور به شمار می‌رود که به‌واسطه رشد اقتصادی بالا در حوزه‌های مختلف، نظر بسیاری از مهاجران را به خود جلب کرده است. بالارفتن استانداردهای آموزشی در دبی و وجود دانشگاه‌ها و مدارس پیشرفته و مجهز، باعث شده تا بسیاری از دانشجویان به فکر مهاجرت تحصیلی به امارات بیفتند و برای ادامه تحصیلات خود در یک کشور پیشرفته، مدرن و به‌روز با سطح استانداردهای آموزشی بالا، ترغیب شوند‌. اما یکی از موضوعات مهمی که همواره ذهن دانشجویان را به خود جلب می‌کند، اطلاع از هزینه تحصیل در دبی است. همان‌طور که می‌دانید هزینه تحصیل (education cost) در این شهر بزرگ و مدرن به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله قصد داریم به طور ویژه به آن‌ها بپردازیم. اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل راهی دبی شوید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم پس با گروه قتالی همراه باشید. 

شرایط تحصیل در دبی

کشور امارات امروز یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های آموزشی را در تمام مقاطع تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان در داخل یا خارج از کشور فراهم کرده است. دبی که یکی از شهرهای شناخته شده امارات محسوب می‌شود، به دلیل برخورداری از شرایط مطلوب سیستم تحصیلی، مهاجران متعددی را از سراسر جهان برای آموزش و دانش‌اندوزی، پذیرفته است. اگر به‌عنوان یک دانش‌آموز یا دانشجو قصد دارید که برای ادامه تحصیل به دبی مهاجرت کنید، بهتر است بدانید که شرایط مهاجرت به دبی از طریق تحصیل به شرح زیر است:

  • دانشجویان می‌توانند هنگام تحصیل، با کسب مجوز دانشگاه به یک شغل پاره‌وقت مشغول به کار شوند و در هر ماه ۶۰ ساعت کار کنند که این تایم در مدت فصل تابستان تا ۱۶۰ ساعت نیز افزایش پیدا می‌کند.
  • اغلب مؤسسه‌های عالی در شهر دبی به زبان انگلیسی فعالیت دارند؛ بنابراین نیازی نیست که مهاجران تحصیلی به دبی، زبان عربی بلد باشند.
  • دانشجویان بین‌المللی فرصت دریافت بورسیه تحصیلی دبی را دارند.
  • مهاجران برای تحصیل در دبی نیازی به شرکت در آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی از جمله تافل ندارند.
  • از طریق ادامه تحصیل در دبی امکان اخذ اقامت دائم برای مهاجران وجود ندارد.
  • هزینه تحصیل در دبی برای دانشجویان خارجی و بین‌المللی رایگان نیست و باید شهریه‌ای را که مقدر شده تمام‌وکمال بپردازند.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، کالج‌ها و دانشگاه‌های فراوانی در امارات و به‌ویژه دبی برای افراد مشتاق به تحصیل وجود دارند. اما قبل از هر چیزی دانشجویان باید شرایط پذیرش دانشگاه‌ها و هزینه تحصیل در دبی را به طور کامل بررسی کنند و در صورت توان، اقدامات لازم را جهت مهاجرت انجام دهند.

هزینه و شرایط تحصیل در دبیرستان‌های دبی

سیستم تحصیلی دبی در مقطع دبیرستان مانند سیستم چند سال گذشته ایران است و افراد بعد از ۴ سال تحصیلی می‌توانند مدرک دیپلم بگیرند و برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه شوند. در مقطع دبیرستان نیازی به داشتن مهارت زبان انگلیسی نیست. چرا که یکی از شرایط تحصیل در امارات، عدم نیاز به مدرک زبان است. همچنین در این شهر مؤسسه‌های پیشرفته‌ای وجود دارد که به زبان‌های هلندی، هندی، ایرانی و… به تدریس می‌پردازند.

 در کشور امارات مؤسسات آموزشی به دودسته دولتی و خصوصی تقسیم‌بندی می‌شوند. شهروندان می‌توانند در مؤسسه‌های دولتی به ادامه تحصیل بپردازند؛ اما افراد خارجی و مهاجران امکان استفاده از آن‌ها را ندارند و تنها می‌توانند با پرداخت هزینه، در مدارس خصوصی این کشور مشغول به تحصیل شوند. هزینه تحصیل دبیرستان در دبی باتوجه‌به نوع موسسه‌ای که انتخاب می‌کنید متفاوت است.

هزینه تحصیل در دبی؛ مقطع کارشناسی

اگر مایل هستید که در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهید و بورسیه تحصیلی دریافت کنید، قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که مدت‌زمان در نظر گرفته شده برای این دوره، حدود ۳ تا ۴ سال است. یکی از شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه‌های امارات برای دانشجویان مقطع کارشناسی این است که در هفته تقریباً ۱۰ ساعت کار کنند. به‌این‌ترتیب اگر به طور تقریبی به‌ازای هر ساعت کارکردن، ۱۲ دلار حقوق دریافت ‌کنند، با این حقوق می‌توانند بخشی از شهریه دانشگاه را به‌راحتی بپردازند. البته برای جستجوی کار، داشتن تسلط بر زبان انگلیسی شرط لازم است. همچنین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دبی به نوع رشته، دانشگاه و… بستگی دارد.

شرایط و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد

برای مقطع کارشناسی‌ارشد، مدت‌زمان در نظر گرفته شده بین ۲ تا ۳ سال است. در این زمان، دوره‌هایی به زبان‌های عربی و انگلیسی در دانشگاه تدریس می‌شود. دانشجوها در این مقطع باید در هفته به مدت ۲۰ ساعت کار کنند که برای هر ساعت بین ۱۰ تا ۱۲ دلار حقوق دریافت خواهند کرد. بعد از پایان دوره ۲ساله ارشد، دانشجویان تا یک سال زمان دارند که در صورت عدم تمایل به ادامه تحصیل، شغل مناسبی را پیدا و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کنند. در غیر این صورت، باید خود را برای تحصیل در مقاطع بالاتر آماده کنند.

شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکترا

برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به یک رزومه عالی از مقطع کارشناسی‌ارشد نیاز دارید. همچنین داشتن یک پیشینه علمی مناسب و مدرک زبان تافل یا آیلتس، از اهمیت بالایی برخوردار است. مقطع دکترا در دبی طی یک دوره ۳ تا ۴ساله به اتمام می‌رسد و هزینه تحصیل در دبی برای دانشجویان مقطع دکترا بسته به دانشگاه و نوع رشته متفاوت است.

تحصیل رایگان در دبی

تحصیل رایگان در دبی

دانش‌آموزانی که در کشور امارات زندگی می‌کنند می‌توانند تحصیل رایگان در دبی را تجربه کنند. مقاطع تحصیلی کشور امارات درست شبیه به سیستم پیشین ایران و شامل مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان می‌شود. کودکانی که در این کشور زندگی می‌کنند از سن ۶ سالگی وارد مدرسه می‌شوند و تحصیل خود را آغاز می‌کنند. دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس دولتی یا خصوصی بسته به توان مالی خود به تحصیل بپردازند. هزینه تحصیل ابتدایی برای همه افراد رایگان است؛ ولی اتباع خارجی و مهاجران برای تحصیل در این کشور حتماً باید هزینه پرداخت کنند. اما می‌توان با استفاده از یک سری راهکارها، هزینه تحصیل در دبی را کاهش داد. به طور مثال انتخاب مدارسی که شهریه کمی از دانش‌آموزان دریافت می‌کنند، یکی از راهکارهای کاهش هزینه‌های تحصیل در دبی محسوب می‌شود.

هزینه مهاجرت تحصیلی به دبی

هزینه مهاجرت تحصیلی به دبی شامل هزینه ویزا، بیمه، هزینه زندگی و شهریه دوره تحصیلی می‌شود. مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های فعال در دبی هر یک شهریه‌های متفاوتی را از دانشجویان دریافت می‌کنند که این موضوع نیز می‌تواند هزینه‌های تحصیلی در دبی را دچار کاهش و یا افزایش کند. همچنین مقطع تحصیلی، برنامه‌های تحصیلی و رشته تحصیلی نیز در تعیین هزینه مهاجرت تحصیلی به دبی تأثیرگذار هستند. از طرفی، هزینه زندگی دانشجویان در دبی می‌تواند باتوجه‌به محلی که برای اقامت انتخاب می‌کنند و سبک زندگی که دارند متفاوت باشد. به‌طورکلی یک دانشجو برای تحصیل در دبی به حدود ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ درهم اماراتی نیاز دارد.

بورسیه دانشگاه دبی

اگر به دنبال فرصتی برای کاهش هزینه‌های تحصیل در دبی هستید بورسیه دانشگاه دبی فرصت مناسبی را برای دریافت تحصیلات رایگان و با هزینه کم در اختیار شما قرار می‌دهد. دبی شهری با هزینه‌های معروف است و دانشگاه‌هایی که در این شهر فعالیت می‌کنند شهریه‌های بسیار بالایی را از دانشجویان دریافت می‌کنند. اما دانشجویان بین‌المللی با دریافت بورسیه‌های مناسب که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توانند تحصیلات خوب و مقرون به صرفه‌ای را در این شهر تجربه کنند.

  • آموزش رایگان در دبی
  • بیمه سلامت دبی برای دانشجویان
  • بن‌های تخفیف برای کتاب‌ها و تحقیقات
  • بن تخفیف برای سفر هوایی
  • پرداخت کمک‌هزینه زندگی دانشجویی که توسط دانشگاه‌های دبی به دانشجویان پرداخت می‌شود

دانشجویان واجد شرایط می‌توانند با دریافت هر یک از این بورسیه‌ها، تحصیلات خود را با بیشترین میزان کیفیت و کمترین میزان قیمت پشت سر بگذارند.

مزایای تحصیل در دبی

با تمام این تفاسیر شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد شده که تحصیل در امارات چه مزایایی دارد و علت این حجم از استقبال برای مهاجرت به دبی تنها برای تحصیل چیست؟ در پاسخ به این سؤالات می‌توانیم به برخی از مزیت‌های تحصیل در امارات اشاره کنیم.

  • سیستم آموزشی پیشرفته و فوق‌العاده قوی
  • امکان اشتغال هم‌زمان با تحصیل
  • امکان اشتغال بعد از تحصیل
  • فاصله کم امارات با ایران و آسان‌تر بودن رفت‌وآمدها
  • داشتن امکانات رفاهی فوق‌العاده مناسب و پیشرفته 

سخن پایانی

در این مقاله راجع به هزینه تحصیل در دبی صحبت کردیم. همان‌طور که گفتیم دبی یکی از شهرهای معروف امارات است که به دلیل برخورداری از اقتصاد پررونق، شرایط زندگی مطلوب، امکانات عالی و روابط بازرگانی و بین‌المللی قوی که با سایر کشورهای دنیا دارد به یک مقصد مهم تحصیلی و تجاری تبدیل شده است؛ بنابراین افراد زیادی از سراسر دنیا، برای مهاجرت به این کشور و ادامه تحصیل در مراکز تحصیلی دبی مشتاق هستند. این شهر به‌واسطه اقتصاد پیشرفته‌اش، بستری گسترده را برای کارآفرینی فراهم کرده و صدها هزار شغل را در حوزه‌های مختلف برای افراد جویای کار ایجاد کرده است؛ بنابراین دانشجویان می‌توانند حین تحصیل در دبی یا حتی بعد از اتمام تحصیل، به‌راحتی مشغول به کار شوند و از استعدادهای خود در جهت پیشرفت و سودآوری استفاده کنند. 

در مجموع روش پیشنهادی و بهترین روش مهاجرت و اخذ اقامت دبی سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در دبی است. در صورتی که نیاز به مشاوره سرمایه گذاری در دبی دارید با ما در تماس باشید.

فهرست مطالب
بیشتر بخوانید / Read More
مایل به برقراری ارتباط با کدام یک از پیام رسان‌ها هستید؟