شغل‌های مورد نیاز در دبی

شغل‌های مورد نیاز در دبی 2024 + شرایط کار در دبی

فهرست مطالب

دبی یکی از زیباترین و لوکس‌ترین شهرهای جهان است که مقصد مهاجرت افراد زیادی به‌حساب می‌آید. این شهر به دلیل رشد اقتصادی بالای کشور امارات از مناسب‌ترین مکان‌ها برای به درآمد رسیدن و کارکردن است. امروزه افراد بسیاری از کشور ما متقاضی مهاجرت به دبی هستند. اما پیش از تصمیم به مهاجرت بهترین کار کسب اطلاعات کافی از وضعیت اشتغال در کشور مقصد است. بدیهی است که در هر کشور و منطقه‌ای برخی از مشاغل درآمد بهتری دارند و بستر مناسب‌تری برایشان فراهم است. در این مقاله برخی از شغل‌های موردنیاز دبی که می‌توانید با آنها به درآمدهای عالی و پیشرفت چشمگیر برسید را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

لیست مشاغل مورد نیاز در دبی

لیست مشاغلی که در دبی مورد نیاز هستند گسترده و دارای شاخه‌های مختلف است. به‌طورکلی این شهر برای مشاغل حوزه مهندسی، برنامه‌نویسی، پزشکی، فروش و بازاریابی، هنری و رسانه‌ای، وکالت و چندین حوزه‌ی دیگر بسیار مناسب. این مشاغل نه تنها در دبی قابل دستیابی هستند؛ بلکه معمولاً درآمد مطلوبی نیز به دنبال دارند که حداقل این درآمد ۱۰۰۰ درهم امارات است و حداکثر آن به ده‌ها هزار درهم نیز می‌رسد. برخی از این شغل‌ها عبارت‌اند از:

  • مهندسی هوش مصنوعی
  • بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ
  • برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار
  • وکالت و حقوق
  • پزشکی و دستیاری
  • آموزش و استادی دانشگاه
  • مهندسی داده‌ها
  • فروشندگی 
  • امور مالی و حسابداری
  • فیلم‌برداری و عکاسی
  • مشاغل مرتبط با منابع انسانی

مهندسی هوش مصنوعی

با توجه به غوغای هوش مصنوعی که به‌تازگی در بین مردم زبانزد و پرکاربرد شده است چندان جای تعجبی ندارد که این حرفه یکی از مشاغل مورد نیاز دبی باشد. این شغل در اکثر نقاط جهان از مشاغل پردرآمد و مورد نیاز محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که دبی یک شهر لوکس و مدرن است برای هوشمندسازی خانه‌ها، بهینه‌سازی سیستم‌های کنترل ترافیک، ادارات دولتی، کارخانه‌ها و حوزه‌های درمانی به این شغل احتیاج دارد و از متخصصین این زمینه استقبال گرمی به عمل می‌آورد. افرادی که به برنامه‌نویسی هوش مصنوعی مسلط هستند یا مدرک مهندسی هوش مصنوعی دارند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و در این کشور پله‌های ترقی را بالا بروند.

بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ

یکی از پردرآمدترین مشاغل، بازاریابی است که اگر در آن کاربلد باشید شانس خوبی در کشور دبی خواهید داشت. دیجیتال مارکتینگ نیز یکی از حوزه‌های داغ بازاریابی است و امروزه با پیشرفت تکنولوژی متخصصین در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

 ازآنجایی‌که کشور امارات در حال توسعه‌ی اقتصادی و پیشرفت روزافزون استفاده از تکنولوژی است، به تعداد زیادی متخصص بازاریابی که بتوانند نتیجه‌ی مطلوبی بگیرند و واقعاً کاربلد باشند نیاز دارد. شما در دبی می‌توانید در شرکت‌های مختلف به عنوان بازاریاب دیجیتال استخدام شوید و درآمد خوبی داشته باشید. اگر تجربه‌های اجتماعی خاص و مرتبطی در این زمینه دارید و متخصص بازاریابی هستید می‌توانید از این فرصت استفاده کنید.

برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار

برنامه‌نویسی از اوایل قرن ۲۱ در لیست پردرآمدترین مشاغل قرار داشته است. هنوز هم افرادی که در این زمینه تخصص دارند شانس زیادی برای موفقیت دارند. امروزه استارت‌آپ‌های زیادی در کشور امارات در حال راه‌اندازی و توسعه است و این شرکت‌ها اغلب به برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار احتیاج دارند.

 آگهی استخدام برنامه‌نویس در دبی تعدد زیادی دارد و شرکت‌های زیادی خواستار یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار برای گسترش پروژه‌هایشان هستند. اگر برنامه‌نویس هستید و مدرک برنامه‌نویسی دارید با اثبات توانایی‌هایتان می‌توانید شانس خوبی برای کار در دبی داشته باشید.

وکالت و حقوق

وکالت از مشاغلی است که در دبی درآمدش به ۱۰۰ هزار درهم نیز می‌رسد. این شغل برای کسانی که توانایی یادگیری قوانین کشور امارات را دارند و قبلاً پیشینه‌ی تحصیل در زمینه‌ی حقوق داشته‌اند بسیار مناسب است. وکالت در دبی نه تنها به حوزه‌ی داخلی کشور امارات مربوط می‌شود؛ بلکه با مسائل بین‌المللی نیز سروکار دارد؛ بنابراین شما باید به قوانین بین‌المللی نیز تسلط کافی داشته باشید. از نظر دولت امارات وکلا در این شهر نقشی حساس و پر مسئولیت دارند و لایق درآمد بالا هستند به همین دلیل با سابقه‌ی ۷ تا ۱۰ سال به عنوان وکیل یا مشاور حقوقی می‌توانید درآمدی در سطح افراد ثروتمند دبی داشته باشید.

پزشکی و پرستاری

امکانات درمانی و بهداشتی باکیفیت دبی مشهور و زبانزد است. یکی از پردرآمدترین و پرتقاضاترین مشاغل مورد نیاز دبی نیز مشاغل مربوط به پزشکی و پرستاری است. شما با مدرک پزشکی یا پرستاری معتبر و یا همچنین مدرک داروسازی می‌توانید شانس استخدام و اشتغال در بهترین بیمارستان‌های دبی را داشته باشید. از سال ۲۰۲۲ تا کنون تقاضای دبی برای استخدام پزشکان و پرستاران مهاجر بالا رفته و به این افراد مزایای شغلی بسیاری اعطا می‌شود.

آموزش و استادی دانشگاه

سیستم آموزشی دبی به تدریس با کیفیت وپرورش افرادی با تفکرات نو اهمیت بسیار زیادی می‌دهد. با تسلط به زبان عربی و همچنین مدرک دانشگاهی معتبر می‌توانید در یک دانشگاه در دبی به کار بپردازید. با استخدام  به‌عنوان استاد دانشگاه تأثیر زیادی بر آینده‌ی دانشجویان و کشور امارات دارید به همین دلیل درآمد ماهیانه‌ی ۲۰ تا ۶۰ هزار درهم برایتان در نظر گرفته می‌شود. این درآمد بالا باعث شده که دستیابی به این شغل طرف‌داران زیادی داشته باشد؛ اما توجه کنید که مدرک شما باید دکترا یا بالاتر از آن باشد تا شانسی برای استخدام‌ به عنوان استاد دانشگاه داشته باشید.

مهندسی داده‌ها

یکی از زمینه‌های مهندسی که در دبی شانس زیادی برای اشتغال دارد مهندسی داده است. مهندسی داده به جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در حوزه‌‌های مختلف می‌پردازد. افرادی که به این کار علاقه دارند و در این زمینه تحصیل کرده‌اند شانس بزرگی برای استخدام در دبی را دارند. 

شرکت‌های بزرگی در دبی هستند که فرصت‌های شغلی زیادی در این زمینه ارائه می‌دهند و با قبولی در یکی از این شرکت‌ها آینده‌ای درخشان رقم می‌خورد. این شغل پر چالش و پویا درآمد بالا و مزایای خوبی هم دارد که با بهره‌مندی از آنها می‌توانید یک زندگی خوب در دبی داشته باشید.

فروشندگی 

برندهای جهانی زیادی در دبی حضور دارند که بسیار معروف و پرطرف‌دار هستند. همچنین در دبی بازارهای معروف و شلوغی وجود دارد که هر روز افراد زیادی نه فقط از خود این شهر بلکه از سراسر جهان از این بازارها خرید می‌کنند. به همین دلیل در صورت داشتن سرمایه و هوش مالی کافی بازار فروش و فروشندگی در این شهر بسیار پررونق است. اگر تجربه فروشندگی در ایران را دارید و در آن موفق هستید توانایی داشتن درآمد چند برابر را در دبی خواهید داشت. تنوع بازار در دبی و مالیات‌بردرآمد خیلی کم باعث پیشرفت شما می‌شود، به همین دلیل فروشندگی نیز در لیست مشاغلی است که می‌توانید در دبی به آن بپردازید.

لیست مشاغل مورد نیاز در دبی

امور مالی و حسابداری

اقتصاد کشور امارات در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار زیادی دارد و این کشور با سرعت درحال‌توسعه‌ی اقتصادی است. شهر دبی به عنوان یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای متخصصین در زمینه‌ی حسابداری و امور مالی دارد. برای استخدام شدن در این زمینه شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی و استارت‌آپ‌های زیادی وجود دارد. این فرصت‌های شغلی شامل حسابدار مدیریتی، مدیر ارشد مالی، تحلیل‌گر مالی، رئیس حسابرسی، مدیر خزانه‌داری و بسیاری از مشاغل مرتبط دیگر می‌شوند. 

فیلم‌برداری و عکاسی

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم برندهای جهانی زیادی در این شهر حضور دارند. حضور این برندها و شرکت‌های بین‌المللی مختلف سبب‌ساز رونق صنعت عکاسی شده است. همچنین مکان‌های دیدنی جذاب دبی که برای تبلیغات گردشگری نیاز به عکاسان حرفه‌ای دارد. اگر استعداد بالایی در تنظیم رنگ و نور پیدا کرده‌اید و تخصصی عالی در عکاسی دارید فرصت‌های شغلی زیادی برای شما در این شهر وجود دارد. شما باید بتوانید عکس‌هایی خلاقانه و زیبا به ثبت برسانید تا در رسانه‌ها و تبلیغات از آنها استفاده شوند. لازم به ذکر است که به دلیل کار کردن با برند‌ها و شرکت‌های بین‌المللی درآمد یک عکاس حرفه‌ای در دبی بسیار چشمگیر و قابل‌توجه است. 

مشاغل مرتبط با منابع انسانی

یکی از حوزه‌هایی که تقاضای استخدام آن در دبی بالاست منابع انسانی است. سالانه شرکت‌ها و مراکز زیادی افرادی را در زمینه منابع انسانی استخدام می‌کنند. این افراد به مشاغلی همچون مدیر منابع انسانی، شرکای منابع انسانی و متخصصان استعدادیابی می‌پردازند و درآمد خوبی نیز دارند. اگر مدرک تحصیلی معتبر در این زمینه داشته باشید شانس استخدام به‌عنوان یکی از این موارد را خواهید داشت.

شرایط کار در دبی ۲۰۲۴

کار در دبی با توجه نوع شغل و حرفه‌ای که در آن استخدام می‌شوید شرایط متفاوتی دارد. ساعت کاری مشاغل اداری در دبی معمولاً ۴۰ تا ۴۷ ساعت در هفته است. برای اینکه قانون کار در امارات را بدانید باید قانون کار این کشور را مطالعه کنید که توسط وزارت کار این کشور نوشته و تصویب می‌شود. برای کاریابی در دبی ابتدا باید رزومه و نمونه کارهایتان را آماده کنید و سپس با کارفرمایان ملاقات کنید و قرارداد ببندید.

 اگر قصد دریافت ویزای شغلی این کشور را دارید باید ابتدا یک کارفرما پیدا کنید که رزومه‌ی شما را بررسی کند و با شما قرارداد ببندد. پس از آن می‌توانید با استفاده از قرارداد و حمایت کارفرمای مورد نظر در کنسولگری کشورتان در دبی درخواست ویزا کنید. کنسولگری کشورتان پس از بررسی مدارک درخواست شما را به مقامات کشور امارات ارائه می‌دهد و سپس شما می‌توانید با طی‌کردن مراحل اداری ویزای خود را دریافت کنید. باتوجه‌به حساسیت این موضوع حتماً پیش از هر اقدامی با مشاوران و کارشناسان حرفه‌ای مهاجرت مشورت کنید. 

سخن پایانی

استانداردهای بالای زندگی و بستر رشد سریع در دبی باعث شده که سالانه افراد زیادی برای کار و اقامت به دبی مهاجرت کنند. یکی از دغدغه‌ها مهم افرادی که می‌خواهند به این کشور مهاجرت کنند پیداکردن شغل مناسب است. همچنین افراد زیادی خواستار امتحان‌کردن شانسشان برای گرفتن ویزای طلایی امارات با استفاده از حرفه یا تحصیلاتشان هستند تا به مهاجرت شغلی به این کشور بپردازند.

 

فهرست مطالب
بیشتر بخوانید / Read More
مایل به برقراری ارتباط با کدام یک از پیام رسان‌ها هستید؟