راهنمای گردشگری در دبی

راهنمای گردشگری در دبی 2024 + بهترین مکان های دیدنی در دبی

فهرست مطالب

بهترین مناطق گردشگری در دبی

دبی همواره به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان شناخته می‌­شود. این شهر که در امارات متحده عربی واقع شده است به تعبیر بسیاری از مسافران، به عنوان پلی به آینده شناخته می‌­شود. استفاده از تکنولوژی­های روز دنیا، ساختمان­‌های پیشرفته و بهره گیری از امکانات ویژه، سبب شده­‌اند که شهر دبی، دیدنی‌­ها و مناظر فوق‌العاده‌ای برای گردشگران به ارمغان بیاورد. در ادامه، مهم­ترین مکان‌­های توریستی دبی را معرفی می‌­کنیم و لیستی از کارهایی که حتما باید در این شهر زیبا انجام دهید را مورد بررسی قرار می‌­دهیم.

هتل برج ­العرب دبی

دبی به عنوان شهر جزیره­‌های مصنوعی شناخته می‌­شود؛ این موضوع به دلیل وجود 325 جزیره­‌ای است که توسط مهندسان در این شهر ساخته شده­‌اند. در یکی از این جزایر، هتل برج العرب واقع شده است که توسط برخی از روزنامه نگاران، لقب تنها هتل 7 ستاره جهان را از آن خود کرد. این هتل، علاوه بر امکاناتی که برای اقامت افراد فراهم می‌­کند؛ به عنوان یک مکان توریستی نیز شناخته شده است و بسیاری از گردشگران برای بازدید به آن سر می‌­زنند. امکانات مختلف این هتل شامل سکو ورود هلیکوپتر، زمین تنیس و رستوران­‌های لاکچری می‌­شوند.

هتل برج ­العرب دبی

فواره­ های دبی

ترکیب زیبای رقص نور با آب، در نمایش‌­های شبانه فواره­‌های دبی به خوبی نمایش داده شده است. این فواره‌های رقصان، منظره زیبایی در شب ایجاد می‌­کنند که موجب لذت و شگفتی گردشگران می­‌شود. جالب است بدانید که این فواره‌ها، به عنوان طولانی‌ترین فواره‌های رقصان جهان شناخته می‌شوند که در شهر دبی، شهری گرم و بیابانی، قرار گرفته‌­اند. منظره زیبا رقص آب­ها در شب­های دبی، با نورپردازی منحصر بفرد آن تکمیل می‌­شود و تجربه خوبی برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

دهکده جهانی

دبی یک شهر معمولی نیست! شما از لحظه ابتدایی ورود به این شهر، با شگفتی‌­های منحصر بفردی روبرو می­‌شوید که سبب شده­‌اند تا دبی تبدیل به یکی از زیباترین شهرهای خاورمیانه شود. دهکده جهانی دبی که هر ساله از نوامبر تا آوریل نمایشگاه­‌های خود را برگزار می‌­کند؛ یکی از بهترین مراکز خرید سوغاتی در این شهر به شمار می‌رود که علاوه بر آشنایی با کشور امارات متحده عربی، به شما این امکان را نیز می­‌دهد تا با سوغات‌های بیش از 26 کشور جهان نیز آشنا شوید. جالب است بدانید که کشور ایران نیز در این دهکده جهانی، غرفه مخصوص خود را دارد که به شکل تخت جمشید ساخته شده است.

دهکده جهانی دبی

هتل آتلانتیس دبی

یکی دیگر از هتل‌­های دبی که علاوه بر مرکز اقامت، به عنوان جاذبه گردشگری نیز شناخته می‌­شود؛ هتل آتلانتیس است که در لیست برترین مراکز اقامتی جهان از آن نام برده می‌­شود. خوب است بدانید که یکی از شناخته شده ترین آکواریوم‌های خاورمیانه و جهان، در این هتل قرار دارد و همین موضوع، آن را به یک جاذبه توریستی فوق‌العاده تبدیل کرده است. همچنین زیبایی معماری به کار رفته در ساختمان، امکانات رفاهی منحصربفرد و وجود فروشگاه­‌های بسیار در این هتل، سبب شده‌­اند که هتل آتلانتیس به عنوان یک مرکز اقامتی و گردشگری عالی شناخته شود.

مرکز خرید دبی مال

دبی با مراکز خرید متعددی که دارد به عنوان مرکز خرید خاورمیانه شناخته می‌­شود. یکی از مهم­ترین مراکز خرید دبی، دبی مال است که با رستوران، کافی شاپ و فروشگاه­‌های زیادی که دارد؛ به عنوان بهترین مرکز برای خرید گردشگران محسوب می‌­شود. همچنین باید بدانید که در دبی مال، یکی دیگر از بهترین آکواریوم‌های خاورمیانه نیز قرار دارد که از مهم­ترین مراکز گردشگری دبی به شمار می رود. شما می­توانید بخش‌­هایی از این آکواریوم را هنگام خرید و گردش در بخش پاساژهای دبی مال ببینید؛ اما برای استفاده کامل از زیبایی‌­های آن، حتما بعد از انجام خرید به سراغ بخش آکواریوم بروید تا به بهترین شکل از سفر دریایی خود لذت ببرید و با انواع آبزیان آشنا شوید.

مرکز خرید دبی مال

لگولند دبی

لگولند یکی از بهترین شهربازی‌­های دبی به شمار می رود که به صورت اختصاصی، برای کودکان 6 تا 12 سال طراحی شده است. در این شهر بازی روباز، کودکان می‌­توانند از انواع تفریحات متناسب با سن خود استفاده کنند و تجربه خوبی از یک روز تفریحی در این پارک را داشته باشند. تور کارخانه لگو سازی، نمایش نور مینی­لند و مدارس قایق­رانی و اتومبیل‌­رانی، تنها تعدادی از بخش­‌های متنوع این پارک تفریحی هستند. همچنین کودکان این امکان را دارند که با انواع مشاغل مختلف از جمله آتش نشانی، پلیس و نیرو دریایی آشنا شوند.

شهربازی رو بسته IMG

شهربازی آی ام جی که در فضا روبسته ساخته شده­ است؛ یکی دیگر از شهربازی­‌های منحصربفرد دبی به شمار می‌رود. در این شهربازی، بخش‌­های مختلفی به Marvel، Cartoon network، Lost Valley و Haunted Hotel اختصاص یافته اند تا گردشگران بتوانند تجربه خوبی از یک روز تفریحی در این شهربازی را برای خود به ارمغان بیاورند. خوب است بدانید که محدودیت سنی خاصی برای این شهربازی تعریف نشده است و تمامی افراد می‌­توانند از زیبایی­‌های این پارک استفاده کنند.

میراکل گاردن

با وجود این­که دبی به عنوان یک شهر بیابانی با آب و هوا نامطلوب برای رشد گیاهان شناخته می‌­شود؛ اما یکی از زیباترین باغ­‌های جهان در این شهر قرار گرفته است. میراکل گاردن یا باغ معجزه که وجود آن در این شهر بیابانی شبیه به یک معجزه واقعی است با پوشش گیاهی متنوع و وجود پروانه‌های بسیار، تبدیل به یکی از زیباترین مراکز گردشگری دبی شده است که توجه بسیاری از مسافران را به سمت خود جلب می‌­کند. باغ گل این مجموعه، بیش از 45 گونه گیاهی مختلف را در خود جای داده است؛ همچنین هزاران گونه متنوع از پروانه های زیبا نیز در این باغ وجود دارند تا بر منحصربفرد بودن میراکل گاردن بیفزایند.

میراکل گاردن

تفریحات آبی در پارک آکواونچر

بسیاری از گردشگران برای استفاده از تفریحات آبی دبی به این شهر سفر می­‌کنند. پارک­‌های آبی زیادی در دبی وجود دارند که یکی از شناخته ­شده‌ترین آنها، پارک آبی آکواونچر محسوب می‌­شود. شما در این پارک می‌­توانید از غواصی، شنا در کنار انواع مختلف آبزیان و غذا دادن به سفره ماهی‌ها لذت ببرید. خوب است توجه داشته باشید که اکثر این تفریحات، در دیگر پارک‌­های آبی عرضه نمی شوند. این پارک به دلیل قرار گرفتن در کنار هتل آتلانتیس، به نام پارک آبی آتلانتیس نیز شناخته می‌شود.

پارک آکواونچر

موزه آینده دبی

موزه آینده یا museum of the future که در سال 2022 در دبی افتتاح شد؛ یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهر و خاورمیانه به شمار می رود که هر ساله، توجه بسیاری از گردشگران از سرتاسر جهان را به خود جلب می‌­کند. این موزه با معماری خاص خود شناخته می­‌شود و هر طبقه آن، به معرفی بخشی از جهان و انتظارات دبی از کشور امارات متحده عربی در سال‌­های آینده، اختصاص یافته است؛ همچنین خوب است بدانید که سالانه نمایشگاه­‌های زیادی نیز برای معرفی فناوری­‌ها و تکنولوژی­‌های روز دنیا در این موزه برگزار می‌­شوند.

موزه آینده دبی

سافاری در صحراهای دبی

یکی دیگر از تفریحاتی که می‌­توانید در دبی آن را امتحان کنید؛ سافاری با ماشین­‌های مخصوص در صحراهای دبی است. این بیابان‌­ها، مناظر زیبایی را تشکیل داده‌­اند تا گردشگران بتوانند از یک روز تفریحی در صحراهای گرم دبی، نهایت استفاده را ببرند و تجربه خوبی را برای خود به ارمغان آورند. البته حتما دقت داشته باشید که برای حفظ امنیت خود، حتما از طریق هتل یا آژانس­‌های گردشگری معتبر برای ثبت نام تور سافاری اقدام کنید تا هنگام سفر، با مشکل خاصی روبرو نشوید.

اسکای دایوینگ

اسکای دایوینگ یکی از جذاب­ترین تفریحاتی است که شما می‌­توانید در دبی آن را تجربه کنید. این پرش‌­ها بر فراز جزیره نخل انجام می­‌شوند و با وجود مربی همراه، نیازی نیست که شما نگران چیزی باشید و می‌­توانید با خیال راحت از مناظر لذت ببرید. البته تجربه این تفریح، به همه توصیه نمی‌­شود و شما باید قبل از ثبت نام برای انجام آن، با مسئول آن گفتگو داشته باشید. همچنین انجام اسکای دایوینگ برای افرادی که بیماری خاص قلبی یا تنفسی دارند نیز ممنوع است.

پارک آبی وایلد وادی

وایلد وادی نیز یکی دیگر از پارک‌­های آبی دبی است که در لیست بهترین پارک‌­های آبی خاورمیانه و جهان قرار دارد. این پارک آبی در نزدیکی برج العرب واقع شده است و شما می‌­توانید یک روز را برای بازدید از این دو جاذبه گردشگری دبی اختصاص دهید. در وایلد وادی، شما می‌­توانید از تجربه انواع تفریحات آبی لذت ببرید و خاطره خوبی از سفر خود به دبی داشته باشید.

فستیوال­ و نمایشگاه­های دبی

یکی از مواردی که دبی را به یک شهر توریستی فوق‌العاده تبدیل کرده است؛ نمایشگاه‌هایی هستند که هر ساله در این شهر برگزار می‌­شوند. کشور امارات متحده عربی به صورت سالانه میزبان برخی از برترین فستیوال­‌های جهانی است و این موضوع، شهر دبی و سایر شهرهای این کشور را در لیست برترین مقاصد گردشگری جهان قرار می‌­دهد. دهکده جهانی و نمایشگاه­‌هایی که در موزه آینده برگزار می‌­شوند، مهم­ترین فستیوال­‌های سالانه دبی به شمار می روند. در صورتی که علاقه مند هستید؛ حتما در مدت زمان اقامت خود به چند مورد از این نمایشگاه­‌ها سر بزنید.

برج خلیفه

برج خلیفه یکی از مهم­ترین دیدنی‌­های شهر دبی به شمار می رود. این سازه تبدیل به یکی از نمادهای کشور امارات متحده عربی شده است و هر ساله، تعداد زیادی از گردشگران برای بازدید از این ساختمان 829 متری به دبی سفر می‌­کنند. جالب است بدانید که برج خلیفه با توجه به ارتفاعی که دارد؛ به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌­شود. برای ورود به سکوهای تماشا که در طبقات مختلف این برج قرار دارند، باید بلیط تهیه کنید. در صورتی که از قبل بلیت خود را رزرو کرده باشید؛ می توانید قیمت کمتری را پرداخت نمایید.

قلعه الفهیدی

قلعه الفهیدی که در زمان گذشته، مکانی برای دفاع از شهر بوده است؛ امروزه تحت عنوان موزه دبی شناخته می­‌شود که در آن، انواع مختلفی از اسلحه، آلات موسیقی مخصوص امارات و سبک زندگی مردم در زمان­‌های قدیم به نمایش گذاشته شده است. این موزه، طبقات مختلفی دارد که هر یک از این طبقات، به موضوع خاصی اختصاص پیدا کرده­‌اند. با بازدید از موزه دبی، می‌­توانید به خوبی با سبک زندگی اماراتی و مردم این کشور در گذشته‌های دور آشنا شوید.

ساحل جمیرا

دبی با جزایر مصنوعی که دارد؛ شناخته می‌­شود. یکی از معروف­ترین این جزایر، جزیره نخل مصنوعی دبی است که ساحل آن، از بزرگ­ترین جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می‌­شود. شما با بازدید از این ساحل، امکان استفاده از انواع تفریحات آبی مانند غواصی و جت اسکی را دارید. همچنین یکی از بزرگ­ترین مزایا این ساحل، رایگان بودن آن است. در ساحل جمیرا، امکان شنا نیز فراهم است و شما می‌­توانید در صورت تمایل به شنا، از رختکن ها و دوش‌­های مخصوصی که در این ساحل قرار گرفته‌­اند نیز استفاده کنید.

پیست اسکی دبی

شاید یکی از جالب ترین مناظر جهان، دیدن یک پیست اسکی در وسط کویر باشد! در شهر دبی، شما این امکان را دارید که در یکی از معروف­ترین پیست­های اسکی جهان، تجربه تفریحات زمستانی ویژه­ای را داشته باشید. این پیست اسکی در مرکز خرید امارات مال واقع شده است که یکی دیگر از بهترین مراکز خرید در شهر دبی به شمار می‌رود.

پیست اسکی دبی

بازار ادویه دبی

این بازار، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری دبی به شمار می رود که در آن، ترکیب رنگ‌­های مختلف ادویه‌های گوناگون، منظره زیبایی را در برابر مسافران به وجود می‌آورد.

بازدید از محلات قدیمی

اگر تمایل دارید که با بخش قدیمی دبی آشنا شوید و زندگی روزمره مردم را تماشا کنید؛ می‌­توانید به محلات مختلف این شهر سر بزنید. السطوه، الکرامه، دبی مارینا، جبل علی، بستکیه و داون تاون، برخی از این محله‌ها هستند که گردشگران را از بخش لوکس دبی که مملو از ساختمان­‌های بلند و آسمان­‌‎ خراش‌­های فراوان است؛ دور می­‌کنند و به آنها این امکان را می‌­دهند تا با سبک زندگی اماراتی از نزدیک آشنا شوند.

سالن اپرا دبی

این ساختمان که با الهام از سالن اپرا سیدنی ساخته شده است؛ یکی دیگر از جاذبه­‌های گردشگری دبی محسوب می‌­شود که ممکن است برای علاقه‌مندان جالب باشد. انواع متعددی از اجراهای موسیقی، نمایش­‌های باله و سایر فستیوال­‌های جذاب، هر ساله در سالن اپرا دبی برگزار می‌­شوند.

سخن پایانی

دبی، چشم اندازی به آینده و یکی از مدرن ترین شهرهای جهان محسوب می‌­شود که هر ساله، تعدادی از گردشگران از سراسر جهان به سمت خود جذب می­‌کند. جاذبه‌های فراوان این شهر که شامل برج­‌ها و آسما­ن­خراش‌­ها، مراکز خرید فراوان، پارک‌­های آبی و شهربازی­‌های موضوعی می‌­شوند؛ همواره میزبان تعداد زیادی از مسافران هستند. اگر سفر به دبی را مدنظر دارید؛ حتما پیش از حرکت، نمایشگاه­‌ها و فستیوال‌هایی که در زمان حضور شما در این شهر برگزار می‌­شوند را بررسی کنید تا بتوانید بهترین تجربه از سفر به یکی از زیباترین شهرهای جهان را برای خود به ارمغان آورید. در صورتی که نیاز به مشاوره مهاجرت به دبی را دارید می‌توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

فهرست مطالب
بیشتر بخوانید / Read More
مایل به برقراری ارتباط با کدام یک از پیام رسان‌ها هستید؟