مشاغل مناسب ایرانیان در دبی

لیست مشاغل مناسب ایرانیان در دبی

فهرست مطالب

لیست مشاغل مناسب ایرانیان در دبی

دبی شهری توسعه‌یافته و مدرن است و ایرانیان زیادی تمایل دارند به این شهر مهاجرت کنند. فاصله کم تا ایران، شرایط زندگی بهتر و البته فرصت‌های شغلی بسیار زیاد از دیگر دلایل مهاجرت ایرانیان به دبی به‌حساب می‌آید. شما به‌عنوان یک فرد خارجی در این کشور با انبوهی از فرصت‌های شغلی با سطوح درآمدی مختلف روبه‌رو خواهید شد. اینکه کدام شغل برای شما مناسب‌تر است؛ به معیارها، دانش و تخصص شما بستگی دارد. بااین‌حال ما در ادامه این مطلب تعدادی از فرصت‌های شغلی موجود برای خارجی‌ها در دبی را به شما معرفی خواهیم کرد؛ شغل‌هایی که می‌توانند به شما نوید زندگی بهتر با رفاه مالی بیشتر را بدهند. در صورتی که قصد مهاجرت از طریق خرید ملک در دبی را دارید و نگران شغل برای اعضای خانواده خود هستید، با این پست همراه قتالی باشید.

حسابداری و مدیریت مالی

کسب‌وکارهای زیادی در کشور امارات متحده عربی به‌خصوص شهر دبی وجود دارند. برخی از آن‌ها جزو کسب‌وکارهای بزرگ و موفق بین‌المللی به‌حساب می‌آیند و برخی دیگر کسب‌وکارهایی نوپا و تازه تاسیس هستند. همه این کسب‌وکارها در هر سطحی به مدیر مالی و حسابدار احتیاج دارند. همچنین با توجه به سیاست‌های دبی در زمینه حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و جدید هر روز به تعداد فرصت‌های شغلی در زمینه مالی اضافه خواهد شد. افرادی که در زمینه تراز بودجه، تشکیل اسناد و پرونده‌های مالیاتی، ارائه مشاوره‌های سرمایه‌گذاری و سایر امور مالی تخصص دارند، می‌توانند به‌راحتی یک شغل بسیار خوب با درآمد عالی را در دبی به دست بیاورند. شما می‌توانید در سایت‌های کاریابی امارات، فرصت‌های شغلی مربوط به مدیریت مالی و حسابداری را مشاهده کنید

مدیریت و مهندسی فناوری اطلاعات

دبی یک شهر مدرن است و به زیرساخت‌هایی در زمینه فناوری اطلاعات نیاز دارد. بنابراین فرصت‌های شغلی متنوعی برای متخصصان و مدیران فناوری اطلاعات وجود دارد. امنیت سایبری، توسعه نرم‌افزار، برنامه‌نویسی و… از جمله حرفه‌هایی هستند که در دبی طرفداران زیادی دارند. اگر شما در این زمینه‌ها تخصص داشته باشید شانس زیادی برایتان برای داشتن زندگی مرفه و باکیفیت در شهر دبی وجود دارد. همچنین افراد خبره و متخصص در زمینه فناوری اطلاعات می‌توانند با راه‌اندازی کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری‌های نوظهور برای دریافت گلدن ویزا و اقامت طولانی‌مدت کشور دبی هم درخواست دهند.

فروش و بازاریابی

افراد خارجی از جمله ایرانی‌ها در صورت داشتن مهارت کافی در زمینه فروش و بازاریابی می‌توانند موقعیت شغلی بسیار خوبی را در این شهر به دست بیاورند. از آنجایی که بسیاری از کسب‌وکارهای شهر دبی به دنبال جذب مشتریانی از کشورهای مختلف هستند، مهارت شما در زبان فارسی هم می‌تواند برای برخی از کسب‌وکارها به‌عنوان یک امتیاز مثبت تلقی شود. افراد خلاق، جزئی‌نگر و دارای مهارت‌های ارتباطی خوب می‌توانند در این زمینه موفقیت‌های چشم‌گیری به دست بیاورند.

فروش و بازاریابی در دبی

توسعه ‌دهنده وب

افراد حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وب که دانش گسترده‌ای در زمینه زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف دارند، می‌توانند به‌راحتی در شهر دبی یک شغل خوب پیدا کنند. این دسته از افراد باید بتوانند نیازهای کسب‌وکارها و مشتریان آن‌ها را برطرف کنند. در حال حاضر که دبی به قطبی از شرکت‌های فعال در زمینه فناوری اطلاعات تبدیل شده است، شما می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و با دریافت یک پیشنهاد شغلی به دبی مهاجرت کنید.

معاون یا دستیار اداری

این دسته از افراد وظیفه دارند که کارهای مختلفی مانند برنامه‌ریزی قرارهای ملاقات، پاسخگویی به تماس‌های تلفنی و… را انجام دهند. در حال حاضر هزاران مدیر اجرایی، متخصص تجاری و سرمایه‌گذار در دبی حضور دارند که برای انجام این قبیل کارها به دنبال افرادی قابل اعتماد و متخصص در زمینه انجام امور اداری می‌گردند. این دسته از افراد همه کارهای اداری خود را به دستیاران یا معاونانشان می‌سپارند؛ به همین دلیل همیشه تعداد زیادی فرصت شغلی بسیار خوب در این زمینه وجود دارد.

کارشناس ورود داده ‌ها (دیتا اینتری)

با نگاهی به آگهی‌های شغلی متوجه خواهید شد که کسب‌وکارهای زیاد در دبی به دنبال استخدام کارشناس ورود داده‌ها هستند. متخصص ورود داده در واقع یک کارمند اداری است که وظیفه‌اش جمع‌آوری داده‌ها از فایل‌های نوشتاری، صوتی، تماس‌های تلفنی و… و وارد کردن آن‌ها به یک سند و پایگاه داده است. این افراد نقش کلیدی در کمک به کسب‌وکارها در هر نوع و اندازه‌ای دارند؛ به همین دلیل سازمان‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ در جذب نیروهای متخصص در این زمینه از هم سبقت می‌گیرند.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

 بسیاری از مشاغل در دبی برای گسترش حضور آنلاین و تبلیغ خدمات و محصولات به‌صورت مجازی به وجود آمده‌اند. دیجیتال مارکتینگ هم از‌ آن دسته از مشاغلی است که به صورت مستقیم با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ارتباط است. افرادی که در این حرفه مشغول به فعالیت می‌شوند باید بتوانند از دانش بازاریابی خود برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، ارزیابی، تجزیه و تحلیل رویدادها و تبلیغات در فضای مجازی و… استفاده کنند. در اغلب آگهی‌های استخدامی برای موقعیت شغلی دیجیتال مارکتینگ ذکر شده است که افراد متقاضی باید دانش و مهارت کافی در زمینه بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و تجزیه و تحلیل داده‌ها برخوردار باشند. همچنین آن‌ها باید با انواع پلتفرم‌های آنلاین هم آشنایی کافی داشته باشند.

شغل دیجیتال مارکتینگ در دبی

مدیر منابع انسانی

این روزها کسب‌وکارها بیش از هر زمان دیگری به اهمیت نیروی انسانی پی برده‌اند. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که به‌کارگیری نیروهای متخصص و حرفه‌ای می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا زودتر به اهداف خود برسند. به همین دلیل تلاش می‌کنند تا با فراهم کردن شرایط بهتر، نیروی انسانی حرفه‌ای خود را حفظ کنند و شرایط بهتری را برای آن‌ها در سازمان به وجود بیاورند. مدیریت منابع انسانی یک موقعیت شغلی است که به این مسائل می‌پردازد و به سازمان در جذب و حفظ نیروهای خبره و وفادار کمک می‌کند. افرادی که دارای مهارت‌هایی مانند مهارت در نوشتار و گفتار، مدیریت زمان و انجام امور اداری هستند جزو کسانی محسوب می‌شوند که می‌توانند در زمینه مدیریت منابع انسانی موفق عمل کنند. کسب‌وکارهایی که در دبی فعالیت می‌کنند همیشه موقعیت‌های شغلی خوبی برای استخدام مدیران منابع انسانی دارند. اگر شما هم در این زمینه تخصص دارید می‌توانید شانستان را برای استخدام در یکی از این موقعیت‌های شغلی امتحان کنید.

پرستاری

پرستاری و سایر مشاغل مرتبط با حوزه بهداشت و درمان در دبی بسیار پرطرفدار هستند. در این شهر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیادی وجود دارند که به دلایل مختلفی ترجیح می‌دهند از نیروهای مهاجر برای پست‌های مختلف استفاده کنند. اگر شما نیز جزو کادر درمان هستید و رزومه کاری یا علمی خوبی دارید؛ شانس بالایی برای پیدا کردن یک شغل خوب در مراکز درمانی دبی خواهید داشت. شما می‌توانید با زیر نظر گرفتن سایت‌های کاریابی دبی و برقراری ارتباط با مراکز درمانی از موقعیت‌های شغلی موجود در زمینه رشته خود مطلع شوید.

معلم

بر اساس آخرین آمارهای موجود حدود چهار میلیون نفر در دبی زندگی می‌کنند که با توجه به افزایش تعداد مهاجران در کشور به‌احتمال‌زیاد این رقم افزایش چشم‌گیری در چند سال آتی خواهد داشت. افزایش جمعیت شهر دبی باعث شده که نیاز بیشتری به حضور معلمان احساس شود. البته که در همه نقاط دنیا شغل معلمی یک شغل پر تقاضا به‌حساب می‌آید و بازار کار بسیار خوبی دارد. بااین‌حال باید در نظر داشته باشید که شغل معلمی در دبی به تحصیلات مرتبط، مجوز رفتار خوب از کارفرماهای قبلی و مجوز تدریس نیاز دارد.

صنعت هوانوردی

موقعیت جغرافیایی استراتژیک دبی باعث شده که این شهر به یک مرکز مسافربری بین‌المللی تبدیل شود. در حال حاضر چندین شرکت هواپیمایی در دبی فعال هستند و بسیاری از پروازهای بین‌المللی هم در دبی توقفی کوتاه مدت دارند. همه این عوامل دست‌به‌دست هم داده‌اند که مشاغل مرتبط با هوانوردی مانند خلبانی، مهندس پرواز، مهمانداری و… به مشاغلی پرطرفدار و پردرآمد در دبی تبدیل شوند. خلبانان خارجی هم از این فرصت استفاده کرده‌اند؛ به‌طوری‌که امروزه بخش زیادی از افراد شاغل در صنایع هوانوردی کشور امارات را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند.

هتلداری

اگر نگاهی به لیست هتل‌های شهر دبی بیندازید متوجه خواهید شد که تعداد زیادی هتل لوکس و پنج ستاره در این شهر وجود دارد که ظرفیت برخی از آن‌ها به بیش از پانصد نفر می‌رسد. این نوع هتل‌ها همیشه به دنبال نیروی انسانی برای بخش‌های مختلف هتل به‌خصوص بخش‌های خدماتی و مدیریتی هستند. کسانی که تجربه هتلداری در سطح بین‌المللی را دارند خیلی زود در سطوح بالاتر صنعت هتلداری جذب می‌شود. افراد دیگر هم می‌توانند با توجه به توانایی‌ها و مهارت‌هایشان در بخش‌های دیگر هتل مشغول به کار شوند. نگهبانی، خانه‌داری، باربری و… از دیگر شغل‌های مرتبط با صنعت هتلداری هستند. شغل‌هایی که بیشتر در اختیار مهاجران قرار دارند.

 صنعت ساختمان‌سازی

پروژه‌های ساختمانی بلند پروازانه‌ای در دبی در حال ساخت هستند. همچنین با توجه به سیاست‌هایی که این شهر در پیش‌گرفته در آینده تعداد زیادی برج و آسمان‌خراش دیگر هم به دبی اضافه خواهد شد. توسعه ساخت‌وساز در این کشور نیازمند نیروی انسانی ماهر است. مهندسان ساخت‌وساز، مدیران پروژه، کارگران ساختمانی و… از جمله افرادی هستند که بعید می‌دانیم نتوانند در دبی شغل مناسبی پیدا کنند.

مشاغل مناسب برای ایرانیان در دبی در یک نگاه

افراد زیادی تمایل دارند که به‌صورت کاری به دبی مهاجرت کنند. این دسته از افراد باید قبل از تصمیم‌گیری درباره مهاجرت با فرصت‌های شغلی موجود در دبی برای خارجی‌ها بیشتر آشنا شوند و اطلاعات کاملی درباره این مشاغل کسب کنند. به‌عنوان‌مثال معلمی، پرستاری، مدیریت منابع انسانی، حسابداری، فناوری اطلاعات، توسعه‌دهنده وب، مشاغل مرتبط با هوانوردی، ساخت‌وساز و هتلداری جزو بیشترین فرصت‌های شغلی موجود در دبی هستند. درصورتی‌که شما از مهارت، دانش کافی و رزومه قوی در این مشاغل بهره‌مند باشید؛ امکان پیدا کردن موقعیت‌های شغلی بسیار خوب با درآمد بالا برای شما بیشتر خواهد بود.

منابع:

https://grabjobs.co/resources/career-resources/job-search/jobs-for-foreigners-in-dubai/

https://www.livecfa.com/best-jobs-in-dubai-for-foreigners/

فهرست مطالب
بیشتر بخوانید / Read More
مایل به برقراری ارتباط با کدام یک از پیام رسان‌ها هستید؟