مزایای زندگی در دبی

مزایا و معایب زندگی در دبی برای ایرانیان

فهرست مطالب

یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان، شهر دبی است. این شهر که در کشور امارات متحده عربی قرار دارد؛ به عنوان عروس خاورمیانه شناخته می‌­شود. دبی موفق شده است که با استفاده از بروزترین تکنولوژی­‌های روز دنیا و بهره­‌گیری از روش‌­های مبتکرانه در معماری، مصرف انرژی و شهرسازی، به یکی از زیباترین شهرهای جهان تبدیل شود. البته منحصربفرد بودن دبی تنها در زیبایی شهری نیست و این شهر، با امکانات متنوعی که در اختیار شهروندان قرار می‌­گذارد به یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان تبدیل شده است. در ادامه، به بررسی مزایا و معایب زندگی در دبی می‌­پردازیم.

مزایای زندگی در دبی برای ایرانیان

می‌­توان گفت که مزیت­های مهاجرت به دبی برای ایرانیان، از معایب آن بیشتر است. این شهر با فرصت­‌های شغلی و سرمایه­‌گذاری زیادی که در اختیار افراد می‌­گذارد، می‌­تواند به عنوان پلی برای پیشرفت و تضمین آینده شما محسوب شود. در ادامه، برخی از مزیت‌­های زندگی در دبی را مورد بررسی قرار می‌­دهیم.

فرهنگ کشور امارات متحده عربی

یکی از مهم­ترین دغدغه­‌های ایرانیان برای مهاجرت، پیدا کردن خوراکی­های حلال و غذاهای مطابق ذائقه خود است. کشور امارات متحده عربی که در لیست کشورهای مسلمان قرار دارد؛ از این جهت مقصد خوبی برای مهاجرت محسوب می‌­شود که ایرانیان در این کشور، دغدغه‌­ای برای پیدا کردن مواد غذایی حلال نخواهند داشت و به راحتی می‌­توانند به این اقلام خوراکی دسترسی داشته باشند.

در دبی، شما به راحتی می‌­توانید رستوران­‌هایی پیدا کنید که غذاهایی مطابق با ذائقه شما داشته باشند. غذاهای مخصوص کشور امارات نیز از نظر طعم و مزه، شباهت زیادی با غذاهای ایرانی دارند. همچنین شما به راحتی می­‌‎توانید به تعداد زیادی رستوران‌­های ایرانی در شهر دبی دسترسی داشته باشید که در آنها، تنوع گسترده‌­ای از غذاهای ایران برای مشتریان ارائه می‌­شود.

به طور کلی می‌­توان گفت که به دلیل اینکه اکثر مردم دبی مسلمان هستند، شرایط نسبتا برای ایرانیان راحت‌­تر است؛ البته شما باید این مورد را در نظر داشته باشید که تفاوت‌­هایی هم میان این دو فرهنگ وجود دارد که ممکن است در روزهای ابتدایی مهاجرت، متوجه آنها شوید.

فرصت ­های شغلی زیاد

یکی دیگر از مزیت‌­های دبی، فرصت­‌های شغلی زیادی است که برای افراد فراهم می­‌کند؛ این موضوع یکی از مهم­ترین دلایل مهاجرت ایرانیان به این شهر به شمار می‌­رود. برنامه­‌نویسان و سایر افرادی که در مشاغل مرتبط با حوزه­‌های کامپیوتر و تکنولوژی مشغول به کار هستند، می‌­توانند به فرصت‌­های خیلی مناسبی برای کار کردن در این شهر دست پیدا کنند و آینده شغلی خوبی برای خود رقم بزنند. همچنین خوب است بدانید که برای سایر مشاغل مانند وکالت، مهندسی ساختمان، معماری و مشاغل مرتبط با انرژی­‌های تجدیدپذیر نیز شرایط کاری خوبی در کشور امارات متحده عربی فراهم است.

البته باید توجه داشته باشید که ممکن است شرایط پذیرش در این کشور، قوانین پیچیده­‌ا‌‌ی داشته باشند. اما شما می‌­توانید با داشتن سابقه کاری خوب و تجربه فراوان در زمینه شغلی خود، شانس پذیرش را برای خود افزایش دهید. همچنین خوب است بدانید که در صورت تحصیل در این کشور و درخواست برای شغل مورد نظر پس از پایان تحصیل، شانس بیشتری برای پذیرفته شدن خواهید داشت.

معایب زندگی در دبی برای ایرانیان

درآمد بالا و مالیات پایین

عدم دریافت مالیات توسط دولت را شاید بتوان به عنوان بزرگ­ترین مشخصه کشور امارات متحده عربی بیان کرد. مالیات در این کشور را می‌­توان نزدیک به صفر در نظر گرفت که این موضوع، در کنار درآمد بالا ماهیانه افراد، از دیگر مزیت‌­های زندگی در امارات به شمار می‌رود.

دسترسی به مراکز آموزشی معتبر

پیشرفت دبی در زمینه­‌های علمی و آموزشی در چندین سال اخیر را نمی‌­توان نادیده گرفت. دانشگاه Zayed که بهترین دانشگاه کشور امارات متحده عربی و از بهترین مراکز آموزشی خاورمیانه به شمار می‌­آید؛ در شهر دبی قرار دارد و هر ساله، پذیرای دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان است. سایر دانشگاه­‌ها در شهر دبی نیز در لیست بهترین مراکز آموزشی خاورمیانه قرار دارند و با تحصیل در آنها می‌­توانید آینده کاری خود را تضمین کنید. خوب است بدانید که در بسیاری از این مراکز، از زبان انگلیسی نیز در کنار زبان عربی برای تدریس استفاده می‌­شود.

امنیت و رفاه بالا در دبی

با توجه به درآمد بالا و مالیات نزدیک به صفر دبی، می‌­توان گفت که اکثر ساکنان این شهر در رفاه کامل زندگی می‌­کنند. همچنین قوانین سختگیرانه­‌ای که بابت جرم و جنایت در کشور امارات متحده عربی وجود دارند؛ سبب شده‌­اند که دبی به شهری امن برای شهروندان و گردشگران تبدیل شود. کیفیت زندگی در دبی و سایر شهرهای کشور امارات، بسیار زیاد است و مهاجران می‌­توانند آینده خوبی را برای خود تضمین کنند.

شرایط مناسب سفر به ایران

کشور امارات متحده عربی از جمله کشورهایی است که پس از مهاجرت به آن، می‌­توانید به راحتی به ایران سفر کنید. کوتاه بودن مدت زمان حضور در هواپیما و قیمت مناسب بلیت این مسافرت، از جمله دلایلی است که ایرانیان می‌­توانند به راحتی از دبی به ایران سفر کنند. موضوع سفر به ایران و دیدن عزیزان از مهم­ترین دغدغه­‌های بسیاری از مهاجران است و دبی با توجه به شرایطی که دارد؛ امکان انجام این سفر را ممکن می‌­سازد.

دسترسی مناسب به مراکز بهداشتی

دبی به عنوان یکی از پیشرفته‌­ترین شهرهای جهان در زمینه ارائه خدمات بهداشت و سلامت به شمار می­‌رود و در چند سال اخیر نیز با ارائه طرح­‌های مخصوص، این خدمات را افزایش داده است. بیمه اجباری نیز یکی از این طرح­‌ها به شمار می‌­رود که بر اساس آن، تمامی شهروندان باید دارا بیمه سلامت باشند. همچنین در تمامی قسمت‌­های شهر دبی، شما این امکان را دارید که به راحتی به خدمات سلامت و بهداشت دسترسی داشته باشید.

مزایای زندگی در دبی برای ایرانیان

معایب زندگی در دبی برای ایرانیان

دبی با وجود فرصت­‌های شغلی زیاد و تفریحات فراوانی که در اختیار شهروندان می­‌گذارد؛ معایبی نیز دارد که ممکن است برای بسیاری از افراد، تحمل‌­ناپذیر باشند. در ادامه، برخی از معایب زندگی در دبی را مورد بررسی قرار می‌­دهیم؛ هرچند باید توجه داشته باشید که بسیاری از این موارد، می­توانند نادیده گرفته شوند و شما می­‌توانید آینده خوبی در دبی برای خود رقم بزنید.

آب و هوای نامناسب

به دلیل موقعیت جغرافیایی کشور امارات متحده عربی، بسیاری از شهرهای این کشور آب و هوای گرم و شرجی دارند. دبی نیز یکی از این شهرها است که در فصل بهار و تابستان، آب و هوای نامناسبی پیدا می­‌کند که ممکن است تحمل آن برای افراد سخت باشد. البته باید توجه داشته باشید که تحمل‌­ناپذیر بودن این شرایط، تنها برای سال اول مهاجرت است و پس از آن، به این آب و هوا عادت می‌­کنید.

قوانین پیچیده دولتی

اختلاف فرهنگ یکی از مواردی است که در سال اول مهاجرت، منجر به شرایط سختی می‌­شود. دبی به عنوان یکی از امن‌­ترین شهرهای جهان شناخته می‌­شود و این امنیت، به خاطر وجود قوانین بسیار سختگیرانه­‌ای است که توسط دولت امارات متحده عربی وضع شده­‌اند. البته این قوانین علاوه بر مزایای فراوانی که دارند؛ ممکن است در روزهای ابتدایی مهاجرت، مشکل‌­ساز شوند. شما باید دقت داشته باشید که پیش از مهاجرت، حتما تمام قوانین این کشور را به خوبی بررسی کنید تا در آینده، مشکل خاصی برای شما ایجاد نشود.

قوانین اجتماعی این کشور نیز ممکن است در سال ابتدایی مهاجرت، شرایط سختی ایجاد کنند. با وجود اینکه اسلام دین رسمی کشور امارات متحده عربی است؛ سایر ادیان و فرهنگ‌­ها نیز در این کشور مورد احترام قرار می­‌گیرند و به همین علت، تنوع زیادی از نژاد و فرهنگ در شهرهای دبی و ابوظبی وجود دارد. این موضوع ممکن است برای مهاجران تازه­ وارد، عجیب به نظر برسد. همچنین باید توجه داشته باشید که پلیس دبی، به آرامش و رفاه شهروندان تا حد زیادی اهمیت می‌­دهد و به همین علت، محدودیت‌­هایی برای حضور در اجتماع در این شهر وجود دارند.

هزینه بالای زندگی به تومان

اگر قصد دارید که با درآمد ریالی در شهر دبی زندگی کنید؛ باید هزینه بالای زندگی در این شهر را حتما در نظر داشته باشید. هزینه اجاره مسکن، پرداخت قبض و شارژ آپارتمان، خرید پوشاک و مواد غذایی، هزینه تحصیل و سایر موارد، هزینه بالایی در دبی دارند. در صورتی که درآمد شما به درهم باشد؛ این هزینه­‌ها بسیار راحت تر خواهند بود و شما می‌­توانید به راحتی در شهر دبی زندگی کنید.

سخن پایانی

زندگی در دبی برای ایرانیان مزایا بسیار زیادی دارد؛ این شهر شرایط و امکانات فراوانی را در اختیار شهروندان قرار می‌­دهد که می­‌توانند فرصت‌­های تحصیلی و کاری خوبی را برای شما فراهم کنند. شهر دبی با ساختمان‌­های منحصر بفرد و اماکن تفریحی که دارد به عنوان یکی از برترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان شناخته می‌­شود. البته باید توجه داشته باشید که زندگی در دبی، ممکن است معایبی نیز داشته باشد؛ آب و هوای گرم و شرجی، قوانین اجتماعی سختگیرانه و اقتصاد وابسته به نفت، برخی از این معایب به شمار می‌­روند. حتما توجه داشته باشید که پیش از مهاجرت به دبی، تمام این شرایط را با دقت مورد بررسی قرار دهید یا از مشاوره مهاجرت به دبی استفاده کنید تا در آینده با مشکل خاصی روبرو نشوید.

فهرست مطالب
بیشتر بخوانید / Read More
مایل به برقراری ارتباط با کدام یک از پیام رسان‌ها هستید؟